LOKALE UŻYTKOWE

Parter z wejściem od rynku

Dukla położna jest w sercu Beskidu Niskiego, u stóp legendarnej góry Cergowej, stanowiąc ważny ośrodek turystyczny. Atrakcyjny zarówno dla turystów wędrujących po górach jak i tych, których szlak wiedzie na południe – na Słowację, Węgry i Adriatyk, przez miasto przebiega bowiem międzynarodowa trasa nr 9, w przyszłości część słynnej ostatnio Via Carpathia. Sama jest zresztą miejscem licznie odwiedzanym, szczególnie przez pielgrzymki wędrująca śladami św. Jana z Dukli i Jana Pawła II, miłośników militariów oraz Beskidu Niskiego i klimatów galicyjskich, trudno bowiem o miejsce bardziej bliskie duchowi prowincjonalnej Galicji i klimatom realizmu magicznego, znanego choćby z Opowieści galicyjskich Andrzeja Stasiuka, rozwiniętego w jednej z kolejnych książek, zatytułowanej po prostu Dukla.

LOKALE UŻYTKOWE

Piętro z widokiem na Rynek Główny i Ratusz

Brakuje niestety dokładnych danych dotyczących frekwencji turystycznej miasta, jakkolwiek samo Muzeum Historyczne Pałac w Dukli sprzedaje rocznie ok. 16 tys. biletów.

Odwiedzane jest jednak zdecydowanie przez istotnie większą liczbę osób, dominująca liczba gości nie kupuje bowiem biletu i nie odwiedza Pałacu Mniszchów, zadowalając się spacerem po dziedzińcu. Wszak tu właśnie znajdują się spektakularne elementy ekspozycji militarnej, z czołgiem T-34 i nie mniej słynną “Katiuszą” na czele.

Pobliskie Muzeum Kultury Łemkowskiej odwiedza ok. 12 tys. osób rocznie a Magurski Park Narodowy, z siedzibą w odległej o 25 km Krempnej 40 tys. osób rocznie. Jeszcze bliżej jest z Dukli do Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego w Bóbrce, odwiedzanego przez ok. 35 tys. osób rocznie (wszystkie dane wg POT, opracowanie Frekwencja w atrakcjach turystycznych red. prof. Z. Kruczek). Jeśli do tego dodamy pielgrzymów odwiedzających sanktuarium św. Jana z Dukli i jego pustelnię w Trzcianie czy wielbicieli militariów penetrujących Dolinę Śmierci a w zimie uzupełnimy narciarzy odwiedzających wyciągi w Chyrowej (15 km) i Puławach (35 km), zyskamy szkic potencjału tego miejsca.

LOKALE UŻYTKOWE

Piętro z widokiem na Pałac w Dukli

Przede wszystkim jednak warto zwrócić uwagę na wyjątkową dostępność komunikacyjną inwestycji, bowiem dukielski rynek leży niemal przy samej drodze nr 9 czy ściślej – od 2014 r., drodze nr 19, tak bowiem od Rzeszowa oznakowany jest ten odcinek międzynarodowej drogi E371.

Z danych GDDKiA wynika, że dziennie przejeżdża nią średnio 9 488 pojazdów, z czego 7632 to pojazdy osobowe. W skali roku daje to niemal 3,5 mln pojazdów, w tym 2,78 mln osobowych. Zakładając umieszczenie przy drogach dojazdowych do miasta reklam informujących o ofercie – gastronomii, degustacjach produktów regionalnych i ofercie noclegowej – możemy spodziewać się dotarcia do 21% kierowców. Takie dane wynikają z badania zachowań kierowców wobec reklamy zewnętrznej prowadzonej przez firmy Stroer oraz MillwardBrown wraz siecią Atlas przy użyciu innowacyjnego systemu EyeTrucking. Chodzi oczywiście o odsetek kierowców skupiających się na reklamie na tyle długo, by przyswoić jej treść. Przy średniej konwersji reklamy (czyli podjęciu proponowanych przez reklamę działań) na poziomie 1,75%, uzyskujemy ok. 3,67% z liczby 3,5 mln statystycznie gotowych do skorzystania z oferty, co daje 128 tys. A przecież nie ma w tej liczbie tu pasażerów, których większość pojazdów będzie przewozić. Nawet te 128 tys. oznacza 350 statystycznych klientów dziennie pozyskanych tylko dzięki położeniu, co przekłada się na ogromny potencjał tego miejsca. A potencjał ten pozostaje na terenie Gminy Dukla w dużej mierze bez rynkowej odpowiedzi.

LOKALE UŻYTKOWE

Piwnica

Trzeci element oferty, planowanej do wdrożenia w Kamienicy Galicyjskiej, związany z produktem regionalnym, jest zupełnie innowacyjny i nie ma odpowiednika ani na terenie Miasta i Gminy, ani całego regionu. Substytutami mogą tu być degustacje serów produkowanych w Mszanie w Gospodarstwie Ekologicznym “Figa”, sklep regionalny dukielskiego producenta wędlin “Jasiołka” czy lokalny browar Dukla. Nie mają one jednak w żadnym stopniu charakteru zorganizowanej oferty jak ta, która jest planowana w kamienicy Galicyjskiej.

Porozmawiajmy! Zadzwoń - Napisz.

503 199 466 | 720 941 801

poczta@fascinate.pl

    Zobacz również: Katalog www